Varm zucchinisallad med fetaost och pinjenötter



En liten "man tager vad man haver"-lunch resulterade i det här och satan vad gott det blev!
Stekt/grillad zucchini är ju bara för gott och att piffa till en rätt med ost och nötter ger alltid ett sånt himla lyft!

Varm zucchinisalld med fetaost och pinjenötter:
Börja med att torr-rosta pinjenötter i en stekpanna, lägg över på ett fat
Hetta upp stekpannan med olivolja och lägg i så mycket pengarskuren zucchini du vill ha,
hackad paprika och strimlad rödlök
Krydda med salt, peppar och oregano (tror lite pressad vitlök skulle göra susen)
Stek allt på både sidor
Lägg över på en tallrik och toppa med fetaost och pinjenötter

Om ett tag är det dags att bege sig till jobbet, även imorgon! Sen är jag ledig på söndag och då hoppas jag på fint väder, så man typ kan picknicka eller något! Planerna var först att vi skulle
åka till Ikea några stycken men det är tydligen stängt på söndagar, hur sjukt är inte det? Haha, menmen, får bli en annan gång! Inte fått mitt schema för nästa vecka än men hoppas vi får ihop det så vi kan dra till Ikea då istället! Vill köpa lite nödvändigheter och mysgrejer så jag verkligen får mysstämning i mitt rum!


Kommentarer
Sanna

Yummie! Det där måste jag testa.

2012-04-16 @ 11:34:11
URL: http://engnuttasocker.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0