Bananbröd



Detta är ett av mina absoluta favoritbröd. Receptet kommer från Ica och jag har bakat det flera gånger. Både till mig själv och andra och det är alltid lika uppskattat.

Ingredienser

1 bröd

2 mogna bananer
2 dl havregryn
4 dl vetemjöl (Brukar blanda rågmjöl, dinkel och graham istället)
1 dl grovhackade cashewnötter
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
250 g Arla Köket kesella kvarg lätt
1/2 dl honung


Gör så här

Sätt ugnen på 200°. Skala och mosa bananerna. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör i kvarg, honung och banan. Klicka ner smeten i en smord, avlång bakform, ca 1 1/2 liter.  Grädda i nedre delen av ugnen ca 50 min. Stjälp upp brödet och låt svalna på galler. Gott med bara smör, smör och ost, messmör eller med jordnötssmör och cocosflingor.


Kommentarer
Emelie

Ja, det är en av mina favoriter med! Fast äter mer de chokladiga sorterna (:

2012-02-13 @ 09:34:54
URL: http://matomspunnet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0