Kesoäggakaka




Testade på att göra en kesoäggakaka i potionsform.
Använde mig av kesopannkaks-receptet, alltså:

1 ägg
125 gram keso
kanel och lite salt
Grädda i potionsform ca 30 min i 200 grader
(tills de börjat få fin färg)

Det blev gott men jag måste erkänna att jag mycket hellre äter denna variant i pannkaksform, dubbelt så gott. Var lite jobbigt att äta ur en så varm form, blev så varmt!
Dock så åt jag upp mitt överblivna lösgodis från igår precis innan lunchen.. hehe. Bra veckostart! Så kan varit därför jag inte tyckte lunchen var superduper god som jag brukar tycka! ;)


Kommentarer
Frida

kesoägg kaka är ju så gott! :D

2012-02-27 @ 15:26:01
URL: http://fridacsvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0