Mera ost och vin åt folket!

 


 

Något jag älskar är ostbricka. Att servera vin till det är ju solklart. För några helger sedan hade jag en mysig ostbricka med en vän. Vi handlade nog allt det där jag som jag tycker en ostbricka ska innehålla.

Ostar: Brieost, vitlöksost och två mögelostar, en grädd och en klassisk.
Kex: Digestive, saltiner, pepparkakor. Helst ska det också finnas hembakt frökex/knäcke.
Dryck: Rött vin, kanske lite vatten? ;)
Marmelad: Fikonmarmelad. Ett måste tillsammans med mögelosten, godast på pepparkaka.
Frukt: Vindruvor och skivat päron.
Övrigt (om man är sugen): Vitlöksmarinerade oliver och en vitlöks-ölkorv.

Mörkchoklad och rotfruktschips är också supergott till men det hade vi inte den här gången!

 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0