Räkmacka




Jag glömde i all hast och hunger att jag skulle fota de här godingarna och slängde därför bara på allting på de rostade mackorna, men måste säga att det ser helt okej ut ändå och jag hade lätt kunnat äta iaf en till ;). Efter några timmars jobb, snabblunch på restaurangen med familj och sedan en långpromenad i det fina vårvädret bestämde jag och mamma oss för att göra räckmackor till kvällsmiddag. Det är så gott och går så fort!

Såhär gjorde vi:
Snabbtinade i varmt vatten så mycket räckor vi ville ha, skalade räkorna
kokade varsitt ägg, rostade bröd
på med lite smör, ruccola, ägg, räkor 
toppade med majonäs, rom, salt och några droppar citron.




Kommentarer
Malin´s Diner

Åh, men räkmackor är ju det bästa. Heaven 23, restaurangen högst upp på Hotell Gothia Tower är nästan de bästa. Dyra som skam, men väldigt lyxiga.



Kram

2012-02-26 @ 12:49:14
URL: http://malinsdiner.blogspot.comÅh
♥ ♥ ♥ BAMBI - åker till New York om 2 dagar! ♥ ♥ ♥

Ja, men det såg inte så tokigt ut ändå! :)

2012-02-26 @ 13:01:10
URL: http://bambi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0