Frukost i mitt hjärta





Kan inte förstå att jag för flera år sedan struntade i frukosten.. Att jag skippade den för att få sova lite längre och för att jag helt enkelt inte var sugen. På den tiden var ju också matvanorna sämre och det kan man ju förstå. För utan en rejäl frukost kommer blodsockerfallen och sötsuget är på hugget. Nu klarar jag mig knappt att vara uppe 30 minuter utan min älskade frullefrukost.

Idag blev det en godgod gröt-kombination, en ny favvo helt enkelt. Väldigt simpel egentligen.

1 dl fiberhavregryn
1 msk solrosfrön
lite salt
liten näve russin
2 dl vatten

in i micron i ca 3 min

toppa med massa kokosflingor och iskall mjölk

De söta russinen gifter sig perfekt med havren och kokosen, gröten påminner om min farmors kakor. Måste vara havreflarn/kokosflarn med russin. Mmm..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0