Dovhjortfilé



Dagens lunch bestod utav inget mindre än dovhjort-ytterfilé med ugnsbakade potatisar och lite frästa grönsaker. Ja ni förstår nog att detta var en matlåda från jobbet ;), ibland har man tur! Jag måste bara ta och berätta om allt vi fick äta igår på jobbet. Helt sjukt gott och jag önskar jag kunde fotograferat allt och visat här, haha! Vi hade nämligen två stora sällskap på 50 pers styck. Det ena sällskapet var ett från ett finansdepartiment i Oslo (något sånt) och det var de jag serverade under kvällen. De började med mingel och tilltugg, därefter åt de tre rätters. Det andra sällskapet åt buffé och det var den restaurangpersonalen fick äta av sedan.

Det fanns bla. Dovhjortfilé, pilgrimsmusslor, olika sorters lax, stora räkor i sås, olika ostar och marmelader, crostinis med jordärtskocksröra, tapenade och chiliröra, bröd och olika sorters aioli, tzatziki och potatissallad. Till efterrätt fick vi smaka på morotskaka, kladdkaka och äppelkaka med hemmagjord vaniljglass. Helt galet, i was in heaven ;). Vi smakade även på förrätten som mitt sällskap åt: Fisksoppa på hälleflundra, underbar! Deras huvudrätt tog jag med hem som lunch idag (endast rödvinsskyn fattades) och efterrätten var äppelkakan med den hemmagjorda vaniljglassen. Förövrigt gick serveringen jättebra och det var kul att vara med på en sådan fin stor servering. Vi serverade på tecken, hällde upp vin till alla vid bordet och personalen gjorde allt tillsammans i systematisk ordning.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0