Varmchoklad mellis




Efter min 2-timmars långa promenad i ett strålande soligt Oslo var jag förbaskat hungrig så när jag kom hem fick det bli ett snabbt kempegott mellis. Eftersom jag inte är någon mjölk drickare blir det tyvärr så att mjölken är halvfull när bästföredatumet passerat. Det ända jag har mjölk till är min gröt varje morgon men det är ju inte så värst mycket. MEN eftersom jag bestämt mig för att inte slänga något mat gjorde jag en STOR kopp varm choklad för att använda upp mjölken. Så himlans gott är det med egengjord varmchoklad. Använder såklart receptet som står på kakaoförpackningen.

Varm choklad:
Fyll upp en kopp med mjölk
häll över det i en kastrull tillsammans med 2 tsk kako och 2 tsk socker
vispa ordentligt och låt bli varmt
häll över i favoritkoppen och njut (Obs! Varmt så passa tungan)

Till den varma chokladen gjorde jag mig en liten skål med kallt:
Turkisk yoghurt
skivat plommon
valnötter
honung



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0