Bruschetta med röktlax

 

Dagens lunch på jobbet

Grillat bröd med sallad och röktlax + en olje-örtsås

Namnam

 

Har även ätit den godaste glassen i hela mitt liv och jag skojar inte! Slår B&J och allt annat i hästlängder..

Glassen jag snackar om är förstås tillagad med kärlek av en kock på jobbet, hör och häpna.. BRUNOSTGLASS.

Låter sjukt skumt men smakar mycket som en kolaglass med väldigt djup kolasmak, super smakrik och perfekt krämig i konstistensen. Liksom bara smälte i munnen. Något som gjorde glassen så himla god var att det liksom fanns ett tuggmotstånd i glassen, riktigt kola-aktigt alltså. Påminde också väldigt mycket om messmör och det är ju inte så konstigt. Tror glassen liknar dulche de leche glass också. Men wow säger jag bara.. Pm jag kommer sno receptet eller?? Det slutade med att kockarna fick förbjuda oss servitriser att äta mer av glassen.. Så god tyckte alla att den var.

 

Puss

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0