Schiller´s Tapas



Efter att jag och mamma ätit på tapasrestaurangen Delicatessen blev jag väldigt sugen på att testa fler av Oslos tapasrestauranger. Efter lite runtfrågning och googling fick jag upp två olika som jag bara kände att jag måste testa! Så denna söndagen tog jag med en vän till Schiller´s, en tapas kedja som har två restauranger här i Oslo. Vi valde restaurangen på Bygdöy Allé eftersom den verkade mysigast och jag tror också att det är den ursprungliga. Den andra ligger i en hall i ett mindre köpcenter.. inte så mysigt! Stället var superfint och verkligen trevligt inrett! Och MATEN.. Jag dog. Sam också!! Helt sjukt jäkla gott.. Precis som på Delicatessen. Lite var likt men mycket var helt annorlunda :)

Vi valde den klassiska Tapas-tallriken för två personer som innehöll:

Bild och planka nummer 1:
Bröd och aioli
Serrano skinka
Manchego ost
Marinerade svarta oliver
Sparrisbönor med blåmögelost och pinjenötter
(Bästa kombon!!)

Bild och planka nummer 2:
Spanska köttbullar i tomatsås
Vitlöks-och limemarinerade gambas
Chorizo med ugnsbakade äpplebitar och vindruvor
(Helt sjukt smakrik korv)
Potatisklyftor med tomatsås och aioli
Oxfilé


Sideorder: Kroketter med skinka och kyckling (var bara tvungen, älskar't)

Rött vin för mig och en kall öl för Sam




Kommentarer
Monika

Åh, tapas är ju bland det bästa som finns. Eller plockmat överhuvudtaget!

Kram Monika

2012-06-29 @ 18:10:34
URL: http://www.bakakaka.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0