Grill i Sofienbergparken



Denna lediga dag har tillbringats i Sofienbergparken. Efter frulle och bloggläsning gick jag ut och la mig, åt mellis och läste tidningar. Därefter tog jag en promenad, handlade och förberedde inför kvällens grillning. Blandade ihop kyllingburgarna, bakade klart (de färdigköpta) ciabatta bröden i ugnen och blandade en mango-chutneysås. Sedan mötte jag upp Ann med engångsgrillen i parken, hon hade också med sig en supergod sallad, ananas och vindruvor.

Kycklingburgare (2 st stora):

Nästan 400 gram kycklingfärs
krydda med: Salt, svartpeppar, oregano, persilade, chiliflakes och paprikapulver
och såklart pressade vitlöksklyftor

Mangochutneysås:
lätt cremefresh
(eller turkisk yoghurt)
mangochutney
majonäs
salt
vitpeppar
lite curry
paprikapulver

Övriga tillbehör:

Ciabatta bröd

Ost
ketchup
sallad på bla: paprika, majs, färsk chili, avokado, ananas

Vindruvor
och mineralvatten - jordebär och rabarber




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0