Marinerad kyckling med somrig sallad





Detta är vad jag kallar nystart!jäkla gott rent ut sagt och precis sån här mat som jag är sugen på just nu! Måste erkänna att jag saknar att laga min egen mat.. Visst är det riktigt lyxigt att bli serverad restaurangmat nästan varenda dag men jag gillar ju att laga mat och vill testa nya recept liksom!

Den tinade kycklingfilén marinerade jag i:
Olivolja, soya, pressade vitlöksklyftor, honung, citronsaft, svartpeppar, salt
och ostronsås.
Hur smakrikt som helst (men ostronsåsen är viktig). Jag gojsade runt alltsammans i en påse och därefter fick de ligga i kylskåpet ett par timmar.

Somrig sallad:
Jordgubbar, rucolla, fetaost, avokado, oliver
och rostade solrosfrön

Sås:
Turkisk yoghurt och pesto

NJUT!



Kommentarer
Petrah

OMG,det vattnas i munnen!!! Typ hur mycket ostronsås?????

2012-05-07 @ 22:42:02
Julia

Det såg mummsigt ut :)

2012-05-07 @ 23:52:42
URL: http://ibland.nu/
Clara och Carros RECEPTBLOGG

Det där såg ju inte lite fräsht och gott ut! Sommarkänsla på hög nivå! :D

2012-05-10 @ 18:49:47
URL: http://ccfoodfunnies.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0