Top notch måltid

 
Vilken fullträff.. Behöver inte beskriva det mer.. eller okej.. helt jävla underbart! Så.. Amazing..
 
Ädelostfylld lax med sweetpotatofries och champinjoner
 
Tina en laxfilé och fyll med smulad ädelost/blåmögelost
Skala och hacka en sötpotatis i tunna stavar, lägg i ugnsfastform
Blanda olivolja, pressadvitlök, timjan och vitpeppar
häll över sötpotatisen och gojsa runt
strö över flingsalt
 
Jag hade först ugnen på 225 grader och hade inne sötpotatisen i ca 10 min, sen sänkte jag till 175 grader och hade inne 5 minuter till, därefter la jag även in laxen och champinjonerna i 11 minuter
Sedan tog jag ut laxen och champisarna och höjde till 250 och hade inne sötpotatisfritsen tills att de blev lite mörka i kanterna (håll koll det kan gå fort)
 
Mina pommes blev perfekta i konsistens och smak!!
 
 


Kommentarer
Sanna

Ädelost och lax? Kan låta som den perfekta kombon! Kul med sötpotatis till också, det äter man inte ofta nog.

2012-08-07 @ 14:03:01
URL: http://engnuttasocker.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0