Lördag med chorizo

 
Haft en riktigt bra lördag. Det var för det första sjukt bra väder hela dagen (vilket var oväntat), en 45 min löprunda, lite shopping, parkhäng med jordgubbar och cocacola med Sam (jag som aldrig köper läsk var mycket sugen, insåg dock att pepsimax är vinnaren) Sedan avslutades kvällen med matlagning och film hemma hos mig och dessutom intogs måltiden i fina Sofienbergparken i kvällssolen. Sjukt god mat blev det med! Jag som inte är en korvälskare (gillar i vanliga fall bara grillade barnkorvar, welldone!) tyckte det var galet gott att steka chorizo och lammkorv i "pengar" ganska länge tillsammans med vitlök och paprikapulver. Det blir så mkt mer smak i korven och den där korviga o råa konsistensen försvinner.
 
Vi hackade paprika, champinjoner och zucchini och stekte med vitlök, salt, paprikapulver och chiliflakes, stekte korvarna i pengar med samma kryddor, blandade allt. Toppade med rostade pinjenötter.
OMG fullpoängare.
 
Mangosalsa och kesella till!
 


Kommentarer
Sanna

Det ser jättegott ut!Härlig picknickmat såhär i sommartider :)

2012-07-20 @ 17:47:59
URL: http://engnuttasocker.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0