Team flying Jacob

 

 

En ledig dag vilket resulterade i tvättning, träning, middag hos Karin och bio med Ann!

(Snow white and the huntsman, som var fett bra)

 

Såhär gjorde jag och karin vår Flying Jacob:

Rensa ur köttet från en färdiggrillad kyckling och lägg i en ugnsform

skiva 3 bananer och lägg över kycklingen, strö över jordnötter

vispa 3 dl vispgrädde lagom tjockt, blanda i 1 dl chilisås, salt och peppar

Häll över i ugnsformen

strö över mer jordnötter

grädda i ca 15 minuter i 225 grader

skiva bacon, stek och låt rinna av på papper

Koka ris

garnera gratängen med bacon och jordnötter

 



Kommentarer
Rebecca

Flygande jacob är så himla gott! samma smak som jag hade på min toast som jag gjorde till frukost idag, hehe. :)

2012-06-18 @ 11:32:43
URL: http://denksam.wordpress.com
Sanna

Jag har faktiskt aldrig testat flygande Jakob men har länge velat laga till det. Blir kanske till att göra slag i sak i helgen! Funkar matlagningsgrädde eller är det bara en smaksak?

2012-06-19 @ 12:02:12
URL: http://engnuttasocker.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0