Tillbehör till kyllingbiffarna

 
Gud vad härligt det är att få laga sin egen mat oftare än en gång i veckan.. Denna veckan har jag nämligen börjat jobba kl 18.00 och idag och två dagar till så slutar jag redan kl 16.00. Därför missar jag personalmaten denna veckan som serveras kl 16. Givetvis får jag stanna kvar och äta och jag kan även be om mat då jag jobbar sent men jag har valt att passa på att laga mina egna middag innan jag börjar/när jag kommer hem dessa dagar. Dels för att jag tycker det är kul att laga mat men också för att jag vill testa nya grejer eller laga mina gamla favoritgrejer. Visst att det kanske inte blir så stor variation eftersom jag bara är en person och om jag då handlar varor som jag inte kan frysas in eller har kort hållbarhet måste de användas, MEN det gör inget för det är så gott, så gott!
 
Idag blev det de här, nästan exakt samma som gårdagens. Istället för mango i salsan blev det en hackad sharonfrukt och idag stekte jag rödlöken med creme de balsamico!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0