Senapskyckling med couscousblandning



Efter över 1 månads uppehåll från gymmet pga flytten till Oslo körde jag idag mitt första gympass! Tror nog att det kommer kännas imorgon ;). Efteråt lagade jag en sjukt god måltid (maten efter ett gött träningspass smakar alltid så satans gott).

Senapskyckling med sås och couscousblandning:

Tina en kycklingfilé och marinera den i olja, dijonsenap, honung, salt och peppar
låt stå i kylskåpet ett par timmar
Lägg kycklingen i en ugnsäker form och grädda ca 15 minuter i 200 grader

Fräs purjolök i olja i en kastrull (jag använde den mörkgröna delen)
häll av i en skål
Koka (i samma kastrull) couscous enligt anvisningarna
blanda i den frästa purjon, strimlade soltorkade tomater + lite olja från burken
och hackad/smulad fetaost

Blanda en kall sås på turkisk yoghurt, dijonsenap, honung, salt och peppar

Klart att servera!


Kommentarer
Sanna

Jag äter alltför sällan couscous trots att det är så gott. Din variant såg jättegod ut!

2012-05-01 @ 20:36:27
URL: http://engnuttasocker.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0