Snabb-stuvad vitkål med mammas köttbullar

Fråga mig inte hur jag lyckades men när jag handlade hastigt i söndags råkade jag plocka med mig ett vitkålshuvud istället för ett blomkålshuvud! Det är ju faktiskt hyfsat lika varandra.. fast.. haha!! MEN lika glad är jag för det eftersom jag gjorde det här goda! (trodde inte att jag var ett vitkålsfan) Hade liksom tagit upp mammas hemmagjorda köttbullar ur frysen och tänkte äta det tillsammans med blomkålsmos, brunsås och lingon. Men så märke jag ju att det inte var vad jag trodde ;) Nåväl, väldigt nyttigt, billigt och det viktigaste av allt, GOTT!



Snabb-stuvad vitkål:

  • Värm ordentligt med olivolja i en stekpanna, lägg i den strimlade vitkålen.
  • Krydda med olika kryddor, tex salt, vitpeppar, "garlic and pepper", mm.
  • När vitkålen blivit mjuk och lite gyllenbrun häll på lite matlagningsgrädde.
  • Lägg i de tinade köttbullarna och låt puttra med och värmas upp med kålstuvningen.
  • Puttra en bra stund!
  • SERVERA & NJUT!



 



Kommentarer
Nara

vilken snygg blogg du har:)

kolla min blogg också!



www.narabella.com



kisses

2012-02-14 @ 20:44:29
URL: http://narabella.com
Tess

Mmm så smaskigt :)

2012-02-14 @ 22:47:55
URL: http://Http://Theresiast.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0