Marängswiss



Redan fredag, så fort tiden går! Idag är det iaf underbart väder här i Halmstad men tyvärr får jag inte njuta mer av det eftersom jag strax ska bege mig till jobbet. Tänkte bara slänga upp ett fredagsmys-tips först, MARÄNGSWISS! Det som är så bra med Marängswiss är att man kan blanda i precis vad man är sugen på. Själv tycker jag nog att klassikern är godast dvs. vaniljglass, lättvispad grädde, maränger, banan och chokladsås. Men ibland kan det vara kul att variera sig, tex med jordgubbar, kolasås, daimkross, lakritssås och hallon, kanderade nötter, andra frukter och bär eller kanske lemoncurd. Olika glass-sorter är ett annat tips.
Ha de gött



Kommentarer
Malin´s Diner

Åh, marängswiss är barnsligt gott och något som alla uppskattar, i alla åldrar.



Kram

2012-03-03 @ 11:22:52
URL: http://malinsdiner.blogspot.com
Jenny

Gud så gott!

2012-03-06 @ 15:41:52
URL: http://mandisochjag.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0