Marinerad kyckling med balsamicoblandning och vitlökssås




Efter ett gött träningspass med Karin drog vi vidare hem till mig och lagade middag för två.
Jag hade redan förberett och marinerat kycklingfiléer i den goda marinaden som jag även gjorde för ett par dagar sedan och så hade jag blandat en vitlökssås som stod och gottade sig i kylen. Det enda som behövdes göras var att stoppa in kycklingen i ugnen och fräsa svamp, bacon och rödlök med creme de balsamico, peppar och salt!
Mumsfilibabba!

Vitlökssåsen: Turkisk yoghurt, en klick majonäs, salt, vitpeppar och såklart pressad vitlök
Marinaden: olivolja, soja, ostronsås, honung, citronsaft, pressadvitlök, salt
och svartpeppar
Balsamicoblanding:
Fräs skivad svamp och bacon, tillsätt därefter strimlad rödlök, creme de balsamico, salt och vitpeppar, fräs tills allt blivit mjukt och fått fin färg.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0