Meny och vinprovning



I tisdags efter att ha jobbat 10-18 stängde vi restaurangen för att ha meny och vinprovning. Vi blev serverade  kvällens 5-rätters meny med tillhörande vinpaket. (Vi fick lite mindre portioner än vanligt såklart) Därefter fick vi smaka på alla lunchrätter, vi fick då varsin gaffel och så gick vi runt och åt från de olika tallrikarna. Mycket roligt och gott! Vandrade därifrån väldigt mätt och kände att min såkallade "nystart" inte riktigt var igång ;). Utför gick det också när jag igårmorse blev bjuden på nybakade brownies med moccatopping. Kunde liksom inte tacka nej till mina roomies gästvänlighet.. Därefter jobbade jag ett dubbelpass eftersom vi hade ett stort sällskap på 100 pers som drack vin mm och åt "fingermat" (Canapéer och chokladtryfflar). Det slank ner ganska så många sånna för mig också under kvällen.

Jag tror nog att jag triggat igång ett sockersug som jag inte riktigt visste att jag hade, detta beror nog på att jag inte kommit igång med någon hållande och regelbunden "matrutin" eftersom att jag inte vet hur jag ska lägga upp måltiderna pga jobb. Nu ska jag bannemig ta tag i detta och njuta av det goda under helgerna istället som förut! Det tycker jag är det absolut bästa, att se fram emot en god helg! Vi börjar först med lite sockeravvänjning! Start 10 maj. Ha en bra dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0