Redo för en nystart

 



Efter några veckor på en ny restaurang med helt underbar mat och delikata desserter känner jag mig väldigt mättad på den där extra feta och söta maten. Jag har smakat av det mesta som vi serverar vid det här laget och känner nu ett sug efter grön, fruktig och lätt mat. Mat som man känner sig fräsch och full med energi av! Varför jag känner såhär är nog för att helgen varit full av nybakta bullar, kladdkakor, morotskakor med creamecheese frosting, varmchoklad och nachos, mycket bröd och extra fett. Eftersom man alltid är vrålhungrig när maten serveras blir det ofta fler än en portion då maten står framme länge vilket gör att man blir sjukt mätt och känner sig däst efteråt. Det har inte varit något fel med det och jag har njutit av alltihop men nu är jag sugen på en nystart och en liten "rening" av kroppen. Jag känner även att en och annan finne snart vill säga hej och det vill jag förhindra. Så nu kickstartar jag denna vecka med green and fresh food! Får hoppas att kockarna inte göder oss extra mycket bara och motverkar min sunda livstil! ;)



Kommentarer
Sanna

Oj vilka härliga bilder. Tänker framför allt på bananefterrätten högst upp. Smarrigt!

2012-05-07 @ 15:23:03
URL: http://engnuttasocker.blogg.se/
Julia

Jag var ju med om samma sak när jag jobbade på laxbutiken. Det var mat i mängdes, sött och smältande. Jag kände tillslut fyfan mår inte alls bra av detta vad har hänt med mig lixom. Efter några veckor av kämpande av sug gick det bort. Mådde mycket böttre och speciellt efter detoxen med!



Men vi som lever så bra gör det ju inget om det blir en dålig period ibland. Min kropp ville ha brownie så ville den. Bara man tar dig ur det och det inte blir någon vana. Sådana perioder kommer säkert många fler gånger ;). Men ja att spara sig till helger äger!!

2012-05-11 @ 15:08:06
URL: http://Ibland.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0