Peanutbutter breaky

Gröt är en frukost som serveras många gånger i veckan hemma hos mig. Ja ungefär 6/7 dagar kanske.. Så himla gott, mättande.. och beroendeframkallande (haha men typ). Mitt allra godaste tillbehör (just nu) är jordnötssmör. Inte vilket som helst utan det ekologiska jordnötssmöret från Green Choice. Det innehåller 99,3 % krossade jordnötter och resten havssalt. (Man hittar det i välsorterade matbutiker bland bak-sortimentet).

 

Såhär gör jag min gröt:

Blanda 1 dl havregryn med 1 msk linfrön och 1 msk solrosfrön

tillsätt 1,5 dl vatten och yttepytte lite salt

låt koka under rejäl omrörning tills den har konsistensen fast, kompakt

bre ut gröten i en tallrik men tryck in den runt kanterna (där mjölken ska vara)

bre på jordnötssmöret (lägg på smöret på den varma gröten och låt smälta något, blir lättare då)

servera med mjölk runt kanterna



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0