Pret a manger


 

När vi var i New York i höstas var ju såklart en av höjdpunkterna att äta ute på olika ställen och restauranger varje dag. Så roligt och spännande att välja i menyn bland massor av rätter. Vår första frukost åt vi på Starbucks, andra på European café och det var såklart gott men inte de där lilla extra. Den tredje dagen hittade vi de här stället PRET, Pret a manger och det var så fräscht och gott att vi blev stammisar där. De hade massor av goda och hälsosamma rätter. Åt bla en supergod räkwrap med koriandersås, fruktsallad, yoghurt med granola och sylt, yoghurt med honung och nötter och en annan vegetarisk tortillawrap. Cafét fanns lite här och där men vi gick oftast dit vi åt första gången och personalen var alltid lika söt och trevlig. Så PRET rekommenderar jag stark om man känner för lite lättare frukost än de typiska amerikanska frukostarna, men självklart ska man testa det också! (Bagels, American panncakes osv)



Kommentarer
jen

När jag va i NY förra hösten så va jag mestadels på Starbucks, men några luncher intogs på olika caféer såklart och nån gång åt vi också på Pret a Manger och jag tog en tuna melt, tror jag... underbart god!



Jag gillar verkligen att nästan typ alla caféer och även livsmedlesbutikerna har färdiga små bägare med frukt och/eller yoghurt sådär. Sverige e verkligen skitdåliga på det!!! :/

2012-02-26 @ 09:02:34
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Jenny

åååh, längtar tillbaks till N Y och en varm choklad från Pret a manger.

2012-02-26 @ 21:47:52
URL: http://cookiesndreams.blogg.se/
Sabina Decireé

Åh det stället måste jag prova nästa gång jag besöker New York :D

2012-02-29 @ 11:48:37
URL: http://sabinadeciree.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0