Lunch på Akerbrygge







Mora min vart på besök hos mig i Oslo sen i onsdagskväll. Onsdagskvällen spenderade hon på uteserveringen där jag jobbar, på torsdagen och fredagen promenerade vi runt i Oslo på dagarna och sedan drog jag till jobbet vid 16 tiden, då strosade mamma runt själv och åt middag hemma som jag förberett till henne. Sedan kom hon till mitt jobb och satt där och drack lite vin, latte eller öl för att sedan bege sig hem tillsammans med mig.

Men i lördags var jag ledig och då lunchade vi på Akerbrygge efter lite shopping i små mysiga delikatessbutiker på Grunerlukka (området där jag bor). Lunchen åts på Jacob Aall, en kedja som har två, (snart tre) restauranger i Oslo City. En krämig chili pasta med marinerad kyckling och svamp och ett glas vitt för mig och en barbeque burgare och ett glas öl för mamma. Det var mycket gott! 

Fortsättning av dagen följer



Kommentarer
anna-lena

Allt detta gillar jag också :D Åh,solen var framme

2012-06-06 @ 10:23:20
URL: http://heywhatscooking.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0