New York fast food

Om det är någon speciell mat som kommer upp när man tänker på USA är det såklart American panncakes, Hamburgare och Bagels. Det som var mitt största krav att testa på under resan var såklart deras tjocka pannkakor men även deras bagels med cream cheese.

 Ute vid Frihetsgudinnan serverades verkigen bara junk food och jag hade svårt att hitta något som lockade men tillslut valde jag en enkel kalkonsandwich (trodde jag). In fick jag en super stor varm sandwich dränkt i ost med chips till, haha men visst det var bara att tacka, ta emot och käka ;) Nästa gång jag besöker Usa vill jag inte äta min "junk food" på det här viset, jag vill ha en riktig god, saftig och hemlagad hamburgare med god fyllning och goda pommes!! Deras American panncakes däremot (bilden ser inte särskilt fancy ut men).. MM! Med bluberries och chocolate chips, till det serverades sirap och smör. Satt som en smäck! Deras bagel med!





 

 



Kommentarer
Susanne - Lätta och Goda recept

De portionstallrikarna var inte att leka med ;-)

Du har otroligt många goda recept i din blogg, gillar dem skarpt.

Nu måste jag nog försöka få fatt i kokosflagor.

Var i butiken hittade du dom?



Trevlig helg!

2012-03-09 @ 20:11:38
URL: http://lattaochgodarecept.blogspot.com
jen

Vi hittade en Irländsk pub (!) sista kvällen på Manhattan där de gODASTE amerikanska burgarna och godaste pommesen med tillbehör fanns!! Love it!

Och imorn kör vi brunch hos mormor o morfar då bl.a. American Pancakes står på menyn! (min släkt är Amerikansk)

2012-03-10 @ 08:52:20
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Hanna

Mumms!!

2012-03-11 @ 21:03:07
URL: http://pannishannis.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heywhatscooking

Mat&Bakblogg

RSS 2.0